Spis treści
- Słowniczek pojęć
- Postanowienia ogólne
- Reklamacje
- Zwrot i wymiana biletów
- Prawa i obowiązki Muzeum oraz Uczestników Usług Edukacyjnych
- Dane osobowe
- Postanowienia końcowe
-
I. SŁOWNICZEK POJĘĆ
- Muzeum/Operator Modułu – Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie wpisanym do rejestru państwowych instytucji kultury prowadzonego przez Ministra Obrony Narodowej pod numerem 1/2007.
- Moduł – moduł strony internetowej Muzeum przeznaczony do zakupu biletów on-line, pod adresem: bilety.muzeumwp.pl
- Kasa Muzeum – kasa zlokalizowana w Pawilonie Południowym Muzeum Wojska Polskiego.
- Regulamin – niniejszy regulamin zakupu biletów on-line – za pośrednictwem Modułu.
- Zamówienie – Zamówieniu podlegają bilety za wstęp na zwiedzanie wystaw i za wstęp na lekcje muzealne dla grup zorganizowanych.
- Zamawiający – osoba dokonująca zakupu biletu/biletów online.
- Bilet – dokument w postaci wydruku lub czytelnego pliku .pdf okazany na ekranie urządzenia mobilnego, potwierdzający uprawnienie do zwiedzania wystawy lub wstępu na lekcję muzealną, w określonym terminie, za który Zamawiający uiścił opłatę przy jego nabyciu.
- Wystawa – ekspozycja prezentowana w Muzeum.
- Usługi edukacyjne – lekcje muzealne, warsztaty – zajęcia edukacyjne przeprowadzane dla różnych grup wiekowych zgodnie z wybraną tematyką.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa szczegółowe warunki dokonywania zakupu biletów online w Muzeum za wstęp na:
– wystawę,
– lekcję muzealną,
– warsztaty.
- Muzeum świadczy usługi zakupu biletów online w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Niezwłocznie po dokonaniu zamówienia biletów online Zamawiający otrzyma z systemu potwierdzenie dokonania Zamówienia przesłane pocztą elektroniczną na podany przez Zamawiającego adres e-mail, ze wskazaniem nr zamówienia, liczbą zamówionych biletów, nazwą Wystawy, Usługi Edukacyjnej, datą, określoną godziną lub przedziałem czasowym przeznaczonym na wstęp oraz wartością zamówionych biletów.
- Przed skorzystaniem z procesu zakupu biletów za pośrednictwem Modułu, Zamawiający powinien zapoznać się z Regulaminem, potwierdzić fakt jego przeczytania i zaakceptować jego treść poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w oknie otwieranym automatycznie w Module, a następnie dokonać rejestracji.
- W celu dokonania zakupu biletów za pośrednictwem Modułu, Zamawiający powinien dysponować przeglądarką Internet Explorer 11, Mozilla FireFox 36, Opera 32, Google Chrome 30 lub Safari 9 – lub w nowszych wersjach.
- Muzeum zastrzega sobie prawo do czasowego zamknięcia obiektu, w którym prezentowana jest Wystawa lub świadczone są Usługi Edukacyjne, w związku z organizacją innego wydarzenia, w tym o randze państwowej, a także w przypadku wystąpienia siły wyższej, skutkującej koniecznością czasowego ograniczenia dostępu do terenu Muzeum dla Zwiedzających. W przypadku zaistnienia takich okoliczności Muzeum zwróci Zamawiającemu koszty zakupu biletów, zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale V pkt 1 niniejszego Regulaminu.
III. ZAKUP BILETÓW ONLINE
- Zakupu biletów można dokonywać online za pośrednictwem Modułu dostępnego na stronie internetowej Muzeum https://bilety.muzeumwp.pl.
- Aby zakupić bilety za pośrednictwem Modułu należy wypełnić formularz zakupu oraz stosować się do instrukcji w nim zawartych. Należy uważnie wypełniać formularz, ponieważ podanie błędnych danych, w szczególności adresu e-mail, może spowodować brak możliwości skutecznego nabycia biletu i w następstwie skutkować brakiem możliwości otrzymania zwrotu kosztów za niewykorzystane bilety, zgodnie z zapisami rozdziału V niniejszego Regulaminu.
- Przy zakupie biletów online, płatności realizowane są przy pomocy przelewu elektronicznego lub karty płatniczej obsługiwanego przez przez PayPro SA, właściciela portalu przelewy24.pl,
- Bilety pozostają własnością Muzeum do czasu odnotowania przez Muzeum potwierdzenia dokonania zapłaty przez PayPro w aplikacji bankowej obsługiwanej na rzecz Muzeum.
- Płatności, o których mowa ust. 3, obsługiwane są wyłącznie przez PayPro SA, właściciela portalu pl, z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, za pośrednictwem portalu internetowego www.przelewy24.pl. Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
- Zamawiający ma prawo do zgłoszenia reklamacji dotyczącej procesu płatności opisanego w ust. 5 bezpośrednio do firmy PayPro, właściciela portalu www.przelewy24.pl. Zgłoszenie reklamacyjne powinno być przesłane przy użyciu elektronicznego formularza dostępnego na stronie internetowej pod adresem http://przelewy24.pl/kontakt/reklamacja, telefonicznie +48 61 642 93 44 lub pisemnie na adres PayPro SA, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań.
- Ceny biletów zawierają podatek VAT. Aby otrzymać fakturę VAT należy w procesie zamawiania wybrać opcję – Faktura VAT – oraz podać poprawne dane niezbędne do jej wystawienia.
- Zamawiający, który zakupił w systemie sprzedaży online bilety ulgowe, zobowiązany jest do okazania dokumentu potwierdzającego prawo do zniżki przed wejściem na Wystawę lub przed realizacją Usługi Edukacyjnej, na które zostały nabyte bilety. Brak dokumentu potwierdzającego uprawnienie do ulgi powoduje, że bilet nie uprawnia do wejścia i nie podlega zwrotowi.
- Uprawnieni pracownicy Muzeum mają prawo weryfikacji dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień do nabycia biletów ulgowych (legitymacja szkolna, Karta Dużej Rodziny, itp.).
- Po opłaceniu zakupu online i zaksięgowaniu płatności przez PayPro, bilety zostaną przesłane na podany adres e-mail w formie załącznika pdf. Zamawiający powinien niezwłocznie zweryfikować poprawność i zgodność biletów z zamówieniem, w szczególności: kwoty, liczby uczestników, nazwy Wystawy/Usługi Edukacyjnej, daty i godziny.
- Każdy bilet, niezależnie od formy – wydrukowanej lub elektronicznej zapisanej na urządzeniu mobilnym – podlega weryfikacji przed wejściem na Wystawę lub przed realizacją Usługi Edukacyjnej. W przypadku biletu elektronicznego Zamawiający zobowiązany jest do zapewnienia, że urządzenie mobilne posiada oprogramowanie umożliwiające prawidłowe wyświetlanie plików w formacie PDF.
- Zamawiający odpowiedzialny jest za prawidłowy wydruk biletu lub wyświetlenie na ekranie urządzenia mobilnego, a także za ochronę biletu na swojej poczcie elektronicznej. Nie jest możliwe wysłanie biletu na wskazany przez Zamawiającego adres e-mail po raz drugi.
- Muzeum zastrzega sobie prawo do odmowy wstępu na Wystawę lub realizacji Usługi Edukacyjnej w przypadku, gdy bilet jest zniszczony, nieczytelny lub gdy weryfikacja kodu kreskowego jest niemożliwa.
- Zamawiający dokonujący zakupu biletów online zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu Zwiedzania, a w przypadku lekcji muzealnych i warsztatów – Regulaminu Usług Edukacyjnych, z których treścią można zapoznać się bezpośrednio w Muzeum lub na stronach internetowych: https://bilety.muzeumwp.pl, muzeumwp.pl.
- W przypadku braku możliwości zakupu biletów na Wystawę lub Usługę Edukacyjną za pośrednictwem systemu sprzedaży online, istnieje możliwość ich nabycia w Kasie Muzeum – o ile bilety są jeszcze dostępne w sprzedaży.
IV. REKLAMACJE
- Zamawiający może złożyć reklamację dotyczącą procesu zakupu biletów oraz jakości usług świadczonych przez Muzeum, w ciągu 14 dni kalendarzowych, od dnia w którym nastąpiło zdarzenie objęte reklamacją, w następujący sposób:
– elektronicznie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: rezerwacja@muzeumwp.pl,
– pisemnie na adres: Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, ul. Dymińska 13,
01-519 Warszawa.
- W reklamacji Zamawiający powinien wskazać: czego dotyczy reklamacja, podać nr zamówienia oraz przyczynę reklamacji.
- Reklamacja będzie rozpatrzona przez Muzeum w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Niezwłocznie po rozpatrzeniu reklamacji Muzeum poinformuje Zamawiającego o rozstrzygnięciu, na piśmie lub poprzez pocztę elektroniczną na adres wskazany w reklamacji.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Muzeum nie wyłącza prawa Zamawiającego do dochodzenia roszczeń na zasadach ogólnych określonych w kodeksie cywilnym oraz przepisach Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2024 r., poz. 1796).
V. ZWROT I WYMIANA BILETÓW
- W przypadku, gdy Wystawa lub Usługa Edukacyjna nie odbędą się z przyczyn leżących po stronie Muzeum, Muzeum przyjmować będzie zwroty biletów zakupionych online oraz dokonywać zwrotu wpłaconej kwoty. Korekta dokumentu sprzedaży zostanie wysłana przez Muzeum pocztą elektroniczną na adres e-mail, wskazany przez Zamawiającego w Module podczas wypełniania formularza zakupu. Potwierdzenie transmisji wiadomości e-mail do Zamawiającego będzie jednoznaczne z potwierdzeniem otrzymania korekty dokumentu.
- Zakupione bilety nie podlegają zwrotowi ani wymianie, z wyjątkiem sytuacji określonej ust. 1 powyżej.
- Przybycie na zwiedzanie Wystawy lub realizację Usługi Edukacyjnej w innym terminie lub przedziale czasowym niż wskazany na bilecie lub w e-mailu potwierdzającym Zamówienie skutkuje brakiem możliwości udziału w zwiedzaniu lub usłudze, bez prawa do żądania zwrotu kosztów zakupu biletu.
- Czas trwania Usługi Edukacyjnej jest ściśle określony. W przypadku spóźnienia się grupy na realizację Usługi, Muzeum zastrzega sobie prawo do skrócenia jej czasu o liczbę minut odpowiadającą opóźnieniu, tak aby usługa została zrealizowana zgodnie z harmonogramem. W przypadku spóźnienia przekraczającego 30 minut, Muzeum może odmówić realizacji Usługi Edukacyjnej, bez obowiązku zwrotu kosztów zakupu biletów.
- Muzeum ma prawo do zmiany terminu realizacji Usługi Edukacyjnej lub zwiedzania wystawy. O zmianie terminu Muzeum zobowiązuje się poinformować Zamawiającego niezwłocznie po ustaleniu takiej konieczności (telefonicznie lub poprzez e-mail) i ustalić z nowy termin. W sytuacjach wyjątkowych, gdy ustalenie nowego terminu nie będzie możliwe, Muzeum ma prawo do anulowania Usługi lub zwiedzania wystawy i zobowiązuje się do zwrotu należności za bilety.
VI. PRAWA I OBOWIĄZKI MUZEUM ORAZ UCZESTNIKÓW USŁUG EDUKACYJNYCH
- Muzeum zobowiązuje się do zapewnienia Edukatora.
- Muzeum zobowiązuje się do zapewnienia materiałów niezbędnych do realizacji Usługi.
- Grupa zobowiązana jest przybyć na teren Muzeum na 10 minut przed ustaloną godziną rozpoczęcia Usługi, na miejsce spotkania z Edukatorem wskazane w potwierdzeniu rezerwacji.
- W razie wcześniejszego przybycia Grupy na teren Muzeum, Grupa zobowiązana jest samodzielnie zorganizować sobie czas oczekiwania na Usługę. Muzeum nie ma możliwości świadczenia Usługi przed ustaloną godziną jej rozpoczęcia.
- Czas trwania Usługi jest ściśle określony. W sytuacji, gdy Grupa przybędzie z opóźnieniem, Muzeum ma prawo skrócić czas trwania Usługi (o tyle minut, o ile grupa się spóźniła), aby Usługa zakończyła się zgodnie z planem.
- W sytuacji, gdy spóźnienie Grupy przekroczy 30 minut, Muzeum ma prawo odmówić realizacji Usługi, bez prawa do żądania zwrotu uiszczonej opłaty.
- Za opiekę nad Grupą dzieci lub młodzieży odpowiada Opiekun, który ma obowiązek sprawować nadzór w sposób umożliwiający swobodną i efektywną realizację Usługi przez Edukatora. Do obowiązków Opiekuna należy w szczególności:
– zapewnienie porządku i dyscypliny Grupy podczas trwania Usługi,
– dbanie o bezpieczeństwo Uczestników,
– dopilnowanie, aby Uczestnicy nie dotykali eksponatów (dotyczy Usługi realizowanej w Pawilonie Południowym),
– nadzór, aby Uczestnicy nie spożywali posiłków, przekąsek ani napojów podczas trwania Usługi,
– reagowanie na nadmierny hałas lub bieganie po przestrzeni Muzeum,
– pozostawanie z Grupą przez cały czas trwania Usługi,
– stosowanie się do poleceń oraz wytycznych przekazywanych przez pracowników Muzeum.
- W sytuacji, gdy zachowanie grupy uniemożliwia realizację Usługi lub zagraża mieniu Muzeum, Edukator lub pracownik Działu Obsługi Publiczności może odstąpić od realizacji Usługi.
- Opiekun odpowiada za szkody wyrządzone Muzeum lub osobom trzecim wskutek niewykonania przez niego obowiązków.
- Uczestnik Usługi ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone z jego winy na terenie Muzeum, w stosunku do innych Uczestników, osób trzecich, jak i za uszkodzenie mienia Muzeum.
- Muzeum nie ubezpiecza Uczestników korzystających z Usług i nie ponosi z tego tytułu odpowiedzialności.
- Muzeum zastrzega sobie możliwość pozyskiwania od Uczestników opinii na temat jakości Usługi poprzez ankiety ewaluacyjne.
VII. DANE OSOBOWE
- ADMINISTRATOR – Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, al. Jerozolimskie 3,
00-495 Warszawa. - INSPEKTOR OCHRONY DANYCH – z Inspektorem ochrony danych można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: iod@muzeumwp.pl lub pisemnie na adres: ul. Dymińska 13, budynek 6, 01-519 Warszawa, Cytadela Warszawska.
- ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH –Administrator przetwarza dane osób, które wypełniły Formularz Zamówienia zawarty w Module. Jeśli bilet został przesłany do osoby, która go nie zamawiała za pośrednictwem Modułu zakupowego, to jej dane zostały podane przez osobę wypełniającą Formularz Zamówienia. Dane osobowe pozyskane przez wypełnienie ww. Formularza obejmują następujące kategorie danych: imię, nazwisko, adres e-mail. Opcjonalne – numer telefonu oraz wersję językową Modułu. Natomiast w celu uzyskania faktury VAT także: adres oraz NIP.
-
- CELE PRZETWARZANIA – dane osobowe przetwarzane będą w celu:
– świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez zawieranie z Zamawiającym umów sprzedaży biletów zamówionych przez Zamawiającego przy pomocy Modułu oraz wykonanie tych umów, jak również po zarejestrowaniu konta w celu składania kolejnych zamówień poprzez korzystanie z Modułu do sprzedaży biletów na stronie internetowej (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
– zwrotu biletów oraz rozpatrzenia ewentualnych reklamacji (podstawa przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
– spełnienia zobowiązań prawnych, w szczególności realizacji obowiązku prowadzenia sprawozdawczości finansowej (podstawę przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);
– realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (podstawę przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), przez który należy rozumieć:
prowadzenie działań marketingowych w formie newslettera – ze względu na przepisy szczególne działania za pośrednictwem maila lub numeru telefonu, prowadzone są w oparciu o odrębną zgodę na wykorzystanie odpowiedniego kanału komunikacji,
– odpowiedzi na przesłane przez Zamawiających pytania za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz telefonicznie,
– ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń związanych z funkcjonowaniem Modułu oraz usługami świadczonymi za jego pośrednictwem.
- CZAS PRZETWARZANIA – dane osobowe będą przetwarzane do czasu:
– trwania umowy sprzedaży pomiędzy Zamawiającym a Administratorem, a po jej zakończeniu do upływu terminów przedawnienia wynikających z niej roszczeń;
– w odniesieniu do danych przetwarzanych w ramach prawnie uzasadnionego interesu administratora, do czasu wniesienia przez Zamawiającego uzasadnionego sprzeciwu,
z zastrzeżeniem kolejnego punktu;
– w odniesieniu do działań marketingowych do czasu wycofania zgody na przesyłanie tego typu informacji drogą elektroniczną bądź telefoniczną lub do momentu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w tym zakresie, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi jako pierwsze;
– do czasu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych dotyczących umowy sprzedaży.
- ODBIORCY DANYCH – dane osobowe mogą zostać udostępnione:
– organom państwowym oraz innym podmiotom upoważnionym do dostępu do danych w zakresie i w celu określonym w przepisach prawa;
– podmiotom zewnętrznym świadczącym na rzecz administratora usługi wspierające jego funkcjonowanie w zakresie świadczonych usług, m.in. firmom transportowym, dostawcom usług IT, podmiotom audytującym jego działalność, podmiotom odpowiedzialnym za płatności elektronicznej (PayPro SA , właściciela portalu przelewy24.pl).
- PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE SĄ PRZETWARZANE – w związku z przetwarzaniem danych osobowych, w przypadkach przewidzianych przepisami prawa, Zamawiający korzystający z serwisu, posiadają następujące uprawnienia:
– dostępu do swoich danych osobowych;
– sprostowania swoich danych osobowych;
– usunięcia swoich danych osobowych;
– ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
– przenoszenia swoich danych osobowych;
– wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych;
– cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w sytuacji gdy stanowi ona podstawę przetwarzania danych, co nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
– wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Więcej informacji dotyczących tego uprawnienia dostępne pod adresem: https://uodo.gov.pl/.
Więcej informacji o prawach osób, których dane dotyczą dostępne są w art. 12-23 RODO, którego tekst można znaleźć pod adresem: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679
- DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH OSOBOWYCH – Podanie danych osobowych przez Zamawiających jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwi (dot. danych wskazanych w Formularzu Zamówienia jako niezbędne) albo może utrudnić (dot. adresu e-mail, numeru telefonu) świadczenie przez Administratora usług drogą elektroniczną a tym samym dokonywanie zakupu przez Zamawiającego biletów on-line.
- PRZEKAZYWANIE DANYCH DO PAŃSTW TRZECICH – dane osobowe Zamawiających bilety on-line za pośrednictwem Modułu nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zakupione bilety nie mogą być kopiowane ani przerabiane.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za:
– funkcjonowanie sieci Internet, za pośrednictwem której dokonywany jest zakup biletów,
– bilety uszkodzone lub zagubione przez Zamawiającego.
- W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości działania Modułu zakupu biletów online, prosimy o niezwłoczny kontakt na adres e-mail: rezerwacja@muzeumwp.pl.
- Przy zakupie biletów online Zamawiający zobowiązany jest do zapoznania się i zaakceptowania z niniejszego Regulaminu, zapoznania się z klauzulą informacyjną RODO, a także do podawania prawdziwych danych.
- Niniejszy Regulamin zakupu biletów on-line dostępny jest na stronie internetowej Muzeum https://bilety.muzeumwp.pl oraz w Kasie Muzeum.
- Muzeum zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian i aktualizacji treści Regulaminu. Zmiany wprowadzane do Regulaminu będą każdorazowo podawane do wiadomości Zamawiającego poprzez zamieszczenie informacji o zmianie w Module i publikację zmienionego Regulaminu w Module, a także na stronie internetowej Muzeum.