REGULAMIN USŁUG EDUKACYJNYCH W MUZEUM WOJSKA POLSKIEGO W WARSZAWIE

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  2. Niniejszy Regulamin określa zasady rezerwacji oraz korzystania z usług edukacyjnych, obejmujących lekcje muzealne z wykorzystaniem historycznych pomocy dydaktycznych i replik, a także warsztaty (dalej: „Usługi”), organizowane przez Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie (dalej również: „Muzeum”).
  3. Usługi świadczone są na terenie Cytadeli Warszawskiej, w następujących lokalizacjach:

– Pawilon Południowy (ul. Gwardii 4, 01-538 Warszawa),

– Centrum Edukacji Historyczno-Patriotycznej (ul. P. Ściegiennego 3, 01-534 Warszawa),

– w Oddziałach Muzeum Wojska Polskiego: Muzeum Katyńskie, Muzeum Polskiej Techniki Wojskowej, Muzeum Broni Pancernej w Poznaniu.

  1. Usługi skierowane są wyłącznie do grup zorganizowanych, w tym: dzieci i młodzieży z placówek przedszkolnych i szkolnych, grup turystycznych, grup osób dorosłych, organizacji proobronnych (dalej: „Uczestnicy” lub „Grupa”).
  2. W przypadku grup dzieci i młodzieży, każdej Grupie musi towarzyszyć Opiekun. Obecność Opiekuna podczas całego czasu trwania Usługi jest obowiązkowa (dalej: „Opiekun”).
  3. Grupa korzystająca z Usług może liczyć maksymalnie 30 osób, nie licząc Opiekunów.
  4. Czas trwania lekcji muzealnej oraz warsztatów wynosi około 90 minut. Na prośbę Opiekuna Grupy czas ten może zostać skrócony, jednak bez wpływu na wysokość opłaty.
  5. Zakup Usługi jest równoznaczny z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.

 

  1. WARUNKI UCZESTNICTWA
  2. Warunkiem koniecznym realizacji Usługi jest wcześniejszy zakup biletów za pośrednictwem modułu zakupowego/rezerwacyjnego dostępnego na stronie internetowej Muzeum: https://bilety.muzeumwp.pl lub na adres e-mail: rezerwacja@muzeumwp.pl.
  3. Zasady zakupu Usługi zawarte są w Regulaminie sprzedaży biletów on-line dostępnym na stronie internetowej https://bilety.muzeumwp.pl. Świadczenie Usługi rozpoczyna się o godzinie wskazanej w Module zamówieniowym/rezerwacyjnym i potwierdzeniu zamówienia.
  4. Usługi są płatne, wysokość opłat określa „Cennik” dostępny na stronie internetowej https://bilety.muzeumwp.pl.
  5. Po otrzymaniu mailowego potwierdzenia rezerwacji wraz z nadanym indywidualnym numerem rezerwacji, Grupa zobowiązana jest do dokonania płatności za Usługę w terminie 48 godzin. Brak płatności w tym terminie skutkuje anulowaniem rezerwacji.
  6. Po zrealizowaniu płatności, należy przesłać potwierdzenie przelewu na adres e-mail: rezerwacja@muzeumwp.pl, podając indywidualny numer rezerwacji.
  7. Opiekunowie Grup są zwolnieni z opłat za bilet wstępu na ekspozycję (dotyczy Usług realizowanych w Pawilonie Południowym).
  8. Muzeum ma prawo do zmiany terminu Usługi. O zmianie terminu Muzeum zobowiązuje się poinformować Zamawiającego niezwłocznie po stwierdzeniu takiej konieczności (telefonicznie lub poprzez e-mail) i ustalić nowy termin. W sytuacjach wyjątkowych, gdy ustalenie nowego terminu nie będzie możliwe, Muzeum ma prawo do anulowania Usługi i zobowiązuje się do zwrotu należności za bilety.
  9. Rezygnację z rezerwacji można zgłosić najpóźniej 7 dni przed planowanym terminem Usługi, przesyłając informację o rezygnacji na adres e-mail: rezerwacja@muzeumwp.pl.
  10. W przypadku odwołania rezerwacji w terminie krótszym niż 7 dni, dokonana opłata nie podlega zwrotowi.

 

III. PRAWA I OBOWIĄZKI MUZEUM ORAZ UCZESTNIKÓW USŁUG EDUKACYJNYCH

  1. Muzeum zobowiązuje się do zapewnienia Edukatora.
  2. Muzeum zobowiązuje się do zapewnienia materiałów niezbędnych do realizacji Usługi.
  3. Grupa zobowiązana jest przybyć na teren Muzeum na 10 minut przed ustaloną godziną rozpoczęcia Usługi, na miejsce spotkania z Edukatorem wskazane w potwierdzeniu rezerwacji.
  4. W razie wcześniejszego przybycia Grupy na teren Muzeum, Grupa zobowiązana jest samodzielnie zorganizować sobie czas oczekiwania na Usługę. Muzeum nie ma możliwości świadczenia Usługi przed ustaloną godziną jej rozpoczęcia.
  5. Czas trwania Usługi jest ściśle określony. W sytuacji, gdy Grupa przybędzie z opóźnieniem, Muzeum ma prawo skrócić czas trwania Usługi (o tyle minut, o ile grupa się spóźniła), aby Usługa zakończyła się zgodnie z planem.
  6. W sytuacji, gdy spóźnienie Grupy przekroczy 30 minut, Muzeum ma prawo odmówić realizacji Usługi, bez prawa do żądania zwrotu uiszczonej opłaty.
  7. Za opiekę nad Grupą dzieci lub młodzieży odpowiada Opiekun, który ma obowiązek sprawować nadzór w sposób umożliwiający swobodną i efektywną realizację Usługi przez Edukatora. Do obowiązków Opiekuna należy w szczególności:

– zapewnienie porządku i dyscypliny Grupy podczas trwania Usługi,

– dbanie o bezpieczeństwo Uczestników,

– dopilnowanie, aby Uczestnicy nie dotykali eksponatów (dotyczy Usługi realizowanej w Pawilonie Południowym),

– nadzór, aby Uczestnicy nie spożywali posiłków, przekąsek ani napojów podczas trwania Usługi,
– reagowanie na nadmierny hałas lub bieganie po przestrzeni Muzeum,

– pozostawanie z Grupą przez cały czas trwania Usługi,

– stosowanie się do poleceń oraz wytycznych przekazywanych przez pracowników Muzeum.

  1. W sytuacji, gdy zachowanie grupy uniemożliwia realizację Usługi lub zagraża mieniu Muzeum, Edukator lub pracownik Działu Obsługi Publiczności może odstąpić od realizacji Usługi.
  2. Opiekun odpowiada za szkody wyrządzone Muzeum lub osobom trzecim wskutek niewykonania przez niego obowiązków.
  3. Uczestnik Usługi ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone z jego winy na terenie Muzeum, w stosunku do innych Uczestników, osób trzecich, jak i za uszkodzenie mienia Muzeum.
  4. Muzeum nie ubezpiecza Uczestników korzystających z Usług i nie ponosi z tego tytułu odpowiedzialności.
  5. Muzeum zastrzega sobie możliwość pozyskiwania od Uczestników opinii na temat jakości Usługi poprzez ankiety ewaluacyjne.
  6. Świadczenie Usługi wiąże się z koniecznością przetwarzania przez Muzeum danych Opiekunów. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania pozyskanych danych osobowych stanowi Załącznik do Regulaminu i jest jego integralną częścią.
Przejdź do treści